Artykuł sponsorowany

Czym charakteryzuje się mięso wieprzowe klasy E?

Czym charakteryzuje się mięso wieprzowe klasy E?

Zastanawiasz się, co oznaczają symbole umieszczone na opakowaniach wieprzowiny? Czy wiesz, czym różnią się poszczególne klasy między sobą? Jak wybrać odpowiedni gatunek mięsa pod swoje potrzeby lub upodobania? Przeczytaj artykuł, a dowiesz się, w jaki sposób dokonuje się klasyfikacji mięsa wieprzowego. Czy aby na pewno klasa E oznacza mięso kiepskiej jakości? - sprawdź, przekonaj się, bo możesz się pozytywnie zaskoczyć.

Podstawy określania klasy mięsa wieprzowego

Mięso wieprzowe klasyfikuje się po to, aby można było zmieloną tuszę porcjować na wybrane partie z określeniem stopnia chudości lub tłustości. Taka procedura jest szczególnie korzystna w przetwórstwie mięsa i produkcji wędlin. Chcąc mieć pewność zakupu produktu wysokiej jakości, gdzie klasa mięsa odpowiada potrzebom konkretnego wyrobu wędliniarskiego, warto wybierać przedsiębiorstwa produkcyjno handlowe, zajmujące się produkcją wędlin, np. Herold w województwie pomorskim.

Opis systemu klasyfikacji tuszy

Klasa mięsa wieprzowego określana jest zgodnie z systemem określanym mianem (S)EUROP. Obejmuje on:

  • prezentację tusz;

  • klasę i klasyfikację mięsa z określeniem ich jakości;

  • sposób znakowania;

  • ustalenie masy;

  • dokumentację.

Wygląd mięsa wieprzowego powinien być zgodny z przepisami obejmującymi prezentację tuszy, ponieważ jest to niezbędne do jednolitego raportowania cen na terenie Unii. W Polsce w wyznaczonych przypadkach można odejść od prezentacji standardowej, stosując wskaźniki korekty masy tuszy.

Jakie informacje kryją się pod kategorią mięsa wieprzowego „E”?

Skalę klasyfikacji wykorzystuje się dla tusz wieprzowych w przedziale wagowym od 60 do 120 kg. Dotyczy to świń, które nie były rozmnażane. W Polsce klasyfikacja określa zawartość chudego mięsa w składzie. Wyróżnia się 6 klas:

  • S — co najmniej 60%;

  • E — od 55% do 60%;

  • U — od 50% do 55%;

  • R — od 45% do 50%;

  • O — od 40% do 45%;

  • P — poniżej 40%.

Procentowy skład mięsa określany jest dzięki pomiarom grubości mięśnia grzbietu i słoniny po około 45 minutach od uboju. Jak widać, mięso klasy E jest jednym z chudszych mięs, co wskazuje na niską zawartość tłuszczu w tuszy. Idealnie sprawdzi się do wyrobów wędliniarskich wysokiej jakości.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.